למה שוק הנדל"ן בארץ "בוער"?

שוק הנדל"ן בארץ "בוער". המחירים עולים, ההיצע מצומצם וישנה מלחמה על כל פיסת נדל"ן בנוי, במרכז ובפריפריה. ונשאלת השאלה, למה?

הסיבה העיקרית לבערה בשוק הנדל"ן בישראל היא מחסור עצום בעתודות דיור ודירות לשיווק לזוגות צעירים. למעשה הביקוש לקניית דירות או שכירת דירות בכל אזורי הארץ – גדול על ההיצע שיש. כאשר ההיצע נמוך מהביקוש – מחירים מופקעים שכל הזמן עולים הם עניין שבשגרה. המחירים הגבוהים של שוק הדיור מקשים על זוגות צעירים רבים לרכוש דירה או אפילו לקחת משכנתא לשם קניית דירה.

האם שווה להשקיע בשוק הנדל"ן?

השאלה האם שווה להשקיע בשוק הנדל"ן כאשר כל דירה או בית פרטי בארץ עולים מיליונים רבים של שקלים? אם יש לנו כמה מאות אלפי שקלים שאין לנו שימוש מידי בהם או צורך מידי בהם, כדאי לנו מאוד להשקיע אותם בלקיחת משכנתא ובקנייה של נכס נדל"ן לפי מיטב היכולת האישית שלנו. קניית נכס נדל"ן יכולה לסדר אותנו מבחינה כלכלית. מחיר הנדל"ן עולים ועולים ותמיד בטוח יותר להשקיע את ההון הפרטי שלנו בקניית נכסי נדל"ן מאשר בשוק ההון.

נדל"ן – מה ההבדל בין נדל"ן מסחרי ונדל"ן למגורים?

ההבדל בין נדל"ן מסחרי ונדל"ן למגורים הוא בשימוש שעושים בנכס. נכסי נדל"ן מסחרי הם חנויות או מבנים שעושים בהם שימוש מסחרי לשם מכירה של מוצרים או סחורה. נכסי נדל"ן למגורים הם כשמם כן הם. אלו הם נכסים שניתן לגור בהם ולחיות בהם. לא ניתן להמיר נכס מסחרי כך שהוא יהיה נכס למגורים. לעיתים ניתן להפוך נכסים שהשימוש המקורי שלהם הוא למגורים לנכסים שהשימוש החדש שלהם יהיה שימוש מסחרי או גם וגם – למשל דירה או בית פרטי שיש בהם קליניקה בה נותנים שירות או טיפולים לאנשים אחרים תמורת תשלום.

למי יכול להיות שווה להשקיע בנדל"ן?

כל מי שיש לו כסף פנוי שאין לו צורך מידי להשתמש בו – יכול להיות לו שווה להשקיע בנדל"ן. השקעה בנדל"ן יכולה לאפשר לנו להגיע לרווחים כספיים גבוהים יותר. מומלץ מאוד לא להשקיע את הכסף שלנו עד הטיפה האחרונה שלנו. אם אנחנו רוצים להשקיע את הכסף שלנו בנדל"ן, עדיין כדאי לנו להשאיר סכום מכובד בצד בבנק למקרי חירום או מצבי משבר שלא ניתן לצפות מראש. כאשר אנחנו משקיעים את הכסף שלנו אנחנו חייבים להיות זהירים.

בסופו של דבר, אנחנו חייבים לדעת איך להשקיע את הכסף שלנו באופן חכם. כאשר אנחנו מחליטים להשקיע את הכסף שלנו בקנייה של נכסי נדל"ן אנחנו חייבים לעשות זאת בעזרת עורכי דין ומומחים לנדל"ן שייעצו לנו. עצות של מומחים אלו יכולות למנוע מאתנו לעשות השקעה לא נכונה והן יכולות לאפשר לנו לקנות נכס נדל"ן שאנחנו יכולים באמת להרשות לעצמנו לקנות גם בטווח המיידי וגם בטווח הרחוק.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן