מה אני צריך לדעת על חוזה שכירות דירה?

כאשר אתם פועלים מתוך ידע אתם מבזבזים פחות כסף ומצליחים יותר בחיים. זה נכון כאשר אנו מדברים על זוגיות, על גידול ילדים ועל העבודה שלכם. אך זה נכון בעיקר כאשר אנו מדברים על שכירת דירה. אז מה אנו צריכים לדעת על שכירת דירה? אנו צריכים להבין ולדעת מהו החוזה שעליו אנו חותמים.

ראשית, אתם צריכים לברר את הפרטים הבאים על חוזה השכירות: לכמה זמן הוא, מה שכר הדירה, מה החובות שלנו בתור שוכרים, אילו פיצויים נדרש לשלם ומתי, אילו ערבויות יש בחוזה, האם אנו צריכים לצבוע את הדירה בסוף החוזה ועוד. ברגע שתדעו ותבררו את כל הפרטים הללו תוכלו לחתום על חוזה ולהיות בטוחים כי החוזה הוגן ולא עובדים עליכם.

האם כדאי להתייעץ עם עורך דין לפני החתימה על חוזה שכירות?

עליכם להבין כי בהסתכלות שנתית ההוצאה על חוזה שכירת דירה היא מאוד גבוהה ויכולה לנוע בין ארבעים אלף שקל ועד יותר ממאה אלף שקל. לכן בהוצאה כזאת לא נרצה להקל ראש ואנו צריכים להיות בטוחים כי לא החוזה תקין והזכויות שלנו נשמרות.

לכן ההמלצה שלנו אליכם שוכרי הדירות היא לפנות אל עורך דין אשר יסייע לכם לעמוד על הזכויות שלכם. באופן יחסי עורך דין לא ייקח הרבה כסף על ייעוץ לחוזה על שכר דירה ולכן זו עוד סיבה מדוע כדאי לפנות אליו. עליכם להבין כי עורך דין יכול לחסוך לכם כסף ולכן פניה אליו היא בין הצעדים החכמים ביותר שאתם יכולים לעשות וזו עובדה שאין עליה עוררין.

האם כל עורך דין יכול לסייע לי בנושא של חוזה שכירות?

התשובה היא שממש לא. רק עורך דין המתמחה בחוזים ובנדל"ן יכול לסייע לי בנושא של חוזה שכירות. כך למשל עורך דין פלילי לא יידע כיצד לייעץ לנו וזה משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת.

לכן אנו ממליצים לכם לפנות אל עורך דין המומחה בחוזי שכירות ולא להתפשר על נקודה זו לעולם. ככל שהעורך דין יהיה יותר טוב כך הייעוץ שלו יהיה יותר מקצועי וכך אתם תחסכו כסף ותהיו יותר בטוחים ולכן כדאי לפנות אל העורך דין הטוב בשוק ולא להתפשר על נקודה זו.

בתור בעל בית איך אבחר שוכרי דירה טובים?

אם אתם בעלי דירה אתם חייבים לעשות הכול בכדי לבחור את שוכרי הדירה הטובים ביותר. לכן אנו ממליצים לכם לשים לב לחוזה שאתם מחתימים אותו את השוכרים ואנו ממליצים לכם לברר כמה שיותר פרטים על השוכרים כמו איפה הם עובדים וכמה כסף הם מרוויחים וכך תבטיחו כי הם יוכלו לשלם על השכירות.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן