מה ההבדל בין קניית דירה למגורים ובין קנייה להשקעה?

אי אפשר להתעלם מן העובדה כי מחירי הדיור מטפסים עוד ועוד ולא נראה כי יש סוף לעליית המחירים הזאת. לכן אנו רוצים לשאול איך העלייה הזאת משפיעה הן על קוני דירות למגורים והן על קוני דירות להשקעה. אם כן שני הסגמנטים הללו סובלים מכיוון ששניהם יכולים להרשות לעצמם פחות לקנות את הדירה.

על רקע זה עולה השאלה מה ההבדל בין קנייה למגורים ובין קנייה של דירה להשקעה? אם כן משקיע יסתכל תמיד איזה תשואה תביא לו הדירה ואילו קונה של דירה למגורים ירצה להבטיח כי הדירה תתאים לצרכים שלו. כך לדוגמא קונה של דירה למגורים ירצה להתאים את גודל הדירה למספר הנפשות בבית ואילו קונה של דירה להשקעה ירצה לקנות דירה אשר תתאים לשותפים למשל מכיוון שכך הוא ימקסם את הרווחים שלו.

האם כדאי לי לקנות דירה במרכז או בפריפריה?

עוד שאלה הקשורה אל קניית דירה היא מיקום הדירה בארץ. ובכן, אין ספק כי דירה בפריפריה תהיה זולה יותר ולכן תצריך מאתנו פחות משאבים. אך שימו לב אתם חייבים להכניס עוד דבר למשוואה וזה שבפריפריה יהיה הרבה יותר קשה למצוא שוכרים.

עוד דבר שכדאי לכם לחשוב עליו זה הנושא של המרחק שלכם בעלי הבית מן הדירה. אתם צריכים להיות קרובים לדירה בכדי להראות אותה בקלות לשוכרים ובכדי לפקח על השוכרים. לכן אם אתם גרים בפריפריה פעמים רבות יהיה עדיף לכם לקנות דירה להשקעה בפריפריה ואותו דבר אפשר לומר אם אתם גרים במרכז הארץ.

על מה אני צריך להסתכל בעת לקיחת משכנתא?

אי אפשר היות לקנות דירה ללא משכנתא וזאת בין אם אתם קונים דירה להשקעה ובין אם אתם קונים דירה למגורים. אז על מה אנו צריכים להסתכל בעת לקיחת משכנתא? על הריבית כמובן.

אנו צריכים לבחון האם הריבית היא ריבית קבועה או משתנה ומה היחסים בין שני סוגי הריבית. עלינו גם לבחון כמה החזר נשלם כל חודש כאשר ההחזר הזה לא יכול להיות גדול מדי ביחס למשכורות שלנו ושל בני הזוג שלנו. עוד דבר שכדאי לבחון זה האם יש מקום ליציאה מהמשכנתא במקרה שבו נקבל סכום גדול וכך נוכל להחזיר חלק נכבד מן המשכנתא בתשלום אחד ללא קנסות.

מדוע כדאי לי להתייעץ עם יועץ משכנתאות לפני לקיחת המשכנתא?

אם אתם רוצים לקחת משכנתא אנו מציעים לכם להתייעץ עם יועץ משכנתאות לפני כן וזאת מכיוון שהנושא של לקיחת משכנתא הוא מאוד מורכב ומסובך. כדאי לכם להתייעץ עם יועץ פרטי ולא רק עם היועץ בבנק וזאת מכיוון שיועץ פרטי שם אתכם לפני הכול ויועץ בבנק שם את האינטרסים של הבנק לפני האינטרסים שלכם.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן