דירות להשכרה – האם כדאי לי לשכור או לקנות דירה?

אין ספק בכלל כי החלום של כל ישראלי הוא לקנות דירה אך אי אפשר להתעלם מן השאלה האם עדיף לנו לשכור דירה או לקנות דירה? אם נסתכל על הנתונים המספריים נגלה לפעמים כי הרבה יותר משתלם מבחינה כספית לשכור דירה. למה? מכיוון שעל דירה למכירה אנו משלמים משכנתא עצומה עם ריביות והריביות הללו מצטברות לסכומים אדירים.

אך אנו נתעלם מנתונים לא פחות חשובים בהקשר של שכירת דירה. כאשר אנו שוכרים דירה אנו צריכים לעבור כל כמה שנים דירה ולא רק זאת אלא שגם אין לנו שקט נפשי ואנו לא משקיעים בדירה שלנו. לכן בהקשר של השאלה מה עדיף לשכור או לקנות דירה יש להתייחס גם לנושא זה ולא רק לנושא הכספי ולכן כלל לא בטוח כי השכרת דירה עדיפה על פני קניית דירה.

על מה אני צריך להסתכל כאשר אני שוכר דירה?

אם החלטתם ללכת על האופציה של דירות להשכרה אנו חייבים לציין כי אתם צריכים לבחון מספר דברים. הדבר הראשון שאתם צריכים לבחון זה את הנושא של מצב הדירה שאתם שוכרים. הרבה יותר נעים לחיות בדירה משופצת או חדשה ולכן עדיף לשכור דירה כזאת (בתנאי כמובן שיש לכם כסף לכך).

עוד דבר שאתם צריכים לבחון זה את המיקום של הדירה. כדאי לכם לוודא כי בקרבת הדירה יש מרכזים מסחריים, אין רעש מהכביש וישנם מרכזים תעסוקתיים קרובים אשר יאפשרו לכם להגיע לעבודה במהירות, דבר אשר משפיע על איכות החיים שלכם.

בידקו את בעל הדירה לפני שאתם שוכרים אותה

כאשר אתם שוכרים דירה אתם חייבים להבין כי יש משמעות עצומה לבעל הדירה שמשכיר לכם את הדירה. הדבר האחרון שאתם רוצים זה שבעל הדירה יפתיע אתכם עם דרישות הזויות, יגביל את חופש הפעולה שלכם או אף יתבע אתכם בגלל קפריזה רגעית שלו ולכן כדאי לבחון לעומק מי הוא בעל הדירה.

קודם כל דברו עם בעל הדירה והתרשמו ממנו ורק אז תמשיכו בהליך ההשכרה. לצד זאת כדאי לכם לדבר עם משכירים קודמים של הדירה ולשמוע מהם האם בעל הדירה הוא הוגן והאם אפשר לסמוך עליו שיתייחס אליכם כמו שצריך ולא ינסה להעליל עליכם עלילות שווא. זה חשוב מאוד לברר את הנושא הזה לפני חתימת החוזה מכיוון שהדבר האחרון שאתם רוצים זה תביעה נגדכם.

שימו לב לתנאי החוזה שעליו אתם חותמים כאשר אתם שוכרים דירה

עוד דבר שאתם חייבים לבחון לפני חתימה על הסכם שכירות זה הנושא של החוזה שאתם חותמים עליו. שימו לב לכל תנאי וסעיף בחוזה וודאו כי אתם מסכימים לתנאים אלו כמו למשל ערבויות או העובדה שיש לצבוע את הקיר של הדירה לפני שאתם עוזבים אותה וכך תבטיחו כי החוזה לא יקפח אתכם או יגרום לכם לנזק וזה כמובן חשוב מאוד.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן