האם כדאי לי לשכור דירה עם חוזה שכירות בלתי מוגנת?

השאלה איפה נגור היא אולי אחת השאלות החשובות ביותר שיש בחיים. על רקע זה נציין כי יותר ויותר ישראלים שוכרים דירה פשוט בגלל שהם לא מצליחים לקנות דירה ובאופן יחסי ההגנות על שוכרי דירות לא קיימות כמעט וכך שכירות לא מוגנת היא הנורמה. גם אם אתם לא רוצים לגור בשכירות לא מוגנת לא עומדות לפניכם הרבה אפשרויות וזה מכיוון שבשוק כמעט ואין שכירות מוגנת.

לכן במענה לשאלה האם כדאי לנו לגור בשכירות לא מוגנת נציין כי אין לכם הרבה ברירה. אם נסתכל על מקומות אחרים בעולם כמו גרמניה או ניו יורק נגלה כי ההגנה על שוכרים היא הרבה יותר טובה ולכן עולה השאלה האם לא כדאי לחקות את ההגנות הללו גם בישראל וכך לאפשר ליותר ישראלים לשכור דירה בתנאים טובים.

כיצד אוכל להוריד את שכר הדירה שלי?

עקב העובדה כי רוב הדירות בישראל הן מסוג שכירות בלתי מוגנת עולה השאלה מה אנו יכולים לעשות בכדי להוריד את שכר הדירה. השאלה הזאת מטרידה רבים ויש לתת עליה את הדעת.

אם אתם רוצים להוריד את שכר הדירה אתם יכולים להתרחק ממרכז הארץ אל עבר הפריפריה שם השכירות היא הרבה יותר נמוכה. לצד זאת אתם יכולים גם לגור בדירה ישנה ולא משופצת וכך להוריד עוד את מחיר השכירות. עוד דבר שאתם יכולים לעשות זה לגור בדירה יותר קטנה וכך לשלם פחות שכירות. נכון אלו לא פתרונות אידאליים אך הם הטובים ביותר למי שרוצה להוריד את שכר הדירה שלו.

על מה אני צריך להסתכל כאשר אני שוכר דירה?

אם אתם שוכרים דירה אתם צריכים לבחון דברים רבים כמו המחיר של הדירה, הגודל שלה, המבנה שלה, המצב שלה, מספר החדרים בה והחלוקה של החדרים, האם היא עברה שיפוץ לאחרונה והאם יש בה בעיות מבניות כמו נזילות.

עוד דבר שכדאי לבחון בנוגע לשכירת דירה זה האם מתוכנן להיות פרויקט של תמ"א 38 או פרויקטים של בנייה בסביבת הדירה. לצד כל אלו כדאי גם לבחון את המיקום של הדירה ולראות האם היא קרובה אל מרכזים תעסוקתיים, אל תחבורה ציבורית, אל בתי ספר, אל מרכזים מסחריים ואל עוד דברים רבים. כך תשכרו את הדירה הטובה ביותר בשבילכם אשר תשרת אתכם בצורה נהדרת.

האם כדאי לי לגור בדירת שותפים?

אי אפשר לדבר על שכירת דירה מבלי לשאול האם כדאי לנו לגור עם שותפים? אם כן אתם צריכים להבין כי האופציה של שותפים יכולה להוזיל לכם את שכר הדירה, אך לא תמיד זה דבר נוח ונעים ולכן אתם צריכים לעשות שיקולים של רווח והפסד וכך להחליט האם לגור עם שותפים.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן