מה היתרונות של תמ”א 38 לאזרח הפרטי?

כאשר אנו עושים משהו אנו נרצה להבטיח כי הדבר הזה משרת אותנו ומניב לנו תשואה. זה נכון כאשר אנו משקיעים את הכסף שלנו וזה נכון כאשר אנו באים לבחור פרויקט של תמ”א. על רקע זה עולה השאלה מה היתרונות של תמ”א ומדוע כדאי לנו לעשות אותו? אם כן האזרח הפרטי אשר מחליט להתניע פרויקט של תמ”א מרוויח הרבה מאוד ממנו.

קודם כל בגלל התמ”א 38 הוא מקבל בית חדש או משופץ לרוב עם מרפסת חדשה ועם חדרים חדשים. הייתם חושבים כי האזרח יצטרך לשלם הרבה על כסף על כך אך האמת היא כי התמ”א 38 לא עולה לו שקל. את כל העלויות משלם הקבלן שנהנה מבתים חדשים מהתמ”א שהוא יכול למכור סכומים גבוהים וזה יתרון עצום של התמ”א 38 למי שרוצים להתניע פרויקט כזה בבניין שלהם.

מה הבעיות עם התמ”א 38?

אין ספק כי תמ”א 38 הוא פרויקט מצוין אך אי אפשר להתעלם גם מהבעיות הרבות שהוא מביא עמו. הבעיה הראשונה היא העובדה כי לא משתלם לבצע פרויקטים של תמ"א 38 בפריפריה ולכן רק במרכז מבצעים את הפרויקטים הללו. העובדה כי בפריפריה יש אלפי בניינים ישנים המאוימים מאוד רק מראה לנו את הבעיות עם הפרויקט הזה.

עוד בעיה שאי אפשר להתעלם ממנה היא העובדה כי הפרויקטים של התמ”א 38 יוצרים עומס עצום על תשתיות כמו כבישים וקווי ביוב וכך הם הופכים את התנועה בערים רבות לסיוט וזאת מכיוון שהפרויקטים של תמ"א 38 מגדילים את כמות האנשים בערים שבהם הפרויקט מתקיים.

האם כל קבלן יכול לבצע פרויקט של תמ”א?

תמ"א 38 הינו פרוייקט מורכב ובעל אתגרים השונים מבניית מבנה מחדש ולכן התשובה היא ממש לא. פרויקט של תמ"א מחייב ידע, ניסיון, מומחיות עצומה ומקצועיות רבה. אם אתם רוצים ליזום פרויקט של תמ"א ואתם צריכים לבחור קבלן שיבצע אותו אנו מציעים לכם לוודא כי הקבלן ביצע בעבר פרויקטים כאלו.

היה והקבלן לא ביצע את הפרויקטים הללו לא כדאי לכם לבחור בו. אם אתם מוצאים קבלן שביצע פרויקטים של תמ"א 38 אנו מציעים לכם לדבר עם היזמים של הפרויקט ועם הדיירים של הפרויקט ולשמוע מהם האם הקבלן הוא מומחה וטוב במקצוע שלו או שמא עדיף לכם לבחור קבלן אחר.

מה הקשר בין ביטחון ובין התמ”א 38?

עליכם לדעת כי תמ"א 38 נועד בכדי להתמודד עם רעידות אדמה ולשפץ בניינים ישנים שיש חשש שיתמוטטו ברעידת אדמה. לצד זאת עליכם לדעת כי התמ”א נועד גם להתמודד עם איומי הטילים על ישראל באמצעות בנייה של ממ"דים בבניינים שעוברים את התמ"א וכך יש קשר ישיר בין תמ"א 38 ובין איום הטילים על ישראל.

שתפו עם חברים

עוד כתבות

דילוג לתוכן